torsdag, december 30, 2010

Barnvagn:CHECK!

Det känns mer och mer nu att det börjar närma sig 14 mars då lillebror ska komma till världen. Det känns inte direkt på mig eftersom jag känner mig otroligt pigg och fräsch men det känns eftersom vi har börjar fixa och dona med lite grejer.


I tisdags var vi och beställde vagn till exempel. Vi hade redan bestämt oss för en Bugaboo eftersom vi var så nöjda med den vi hade till Frank och eftersom den tar så pass liten plats ihopfälld, vi har inte så stor bil. Dessutom tycker jag att den både är supersnygg och superpraktisk.


Jag trodde att det var självklart att vi skulle ha en helsvart men Magnus ville ha färg. Vi bestämde oss för en svart med ärtgröna detaljer men det enda problem var att de slutat sälja de ärtgröna detaljerna och ingen anna färgkombination föll oss i smaken. Jag surfade runt lite och fick syn på en Limited edition som var svart med turkosa detaljer. Det snygga med denna var att själva ramverket också var svart annars brukar det vara aluminiumfärgat. Magnus var dock skeptisk till färgen "ocean" som det hette.


Vi åkte till barnbutiken Bonti för att spana lite och där fanns den och den var vädligt mycket snyggare i verkligheten så det blev ett lätt val och bara till att beställa, vi var både rörande överens!





Till denna köpte vi en åkpåse, filt och utbytbar suflett från Paul Frank- för att liva upp det hela. Vi kommer nog mest att använda åkpåsen och filten men till sommaren kanske vi byter tyget på sufletten...:



Känns skönt att ha detta klart och den första februari hämtar vi vagnen på Bonti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt år!

Vagnen såg fin ut jag gillar ju både blått och turkost.

Kramar! mamma

Pussa min älsklingspojke,längtar redan efter er(mest FRank) mormor

Anonym sa...

Gott nytt år min vän...

Super fin vagn!

massa kramar/Linda