måndag, september 20, 2010

En lugn, vanlig dag

Nu ska vi gå och lägga oss Magnus o jag. Frank sover sedan länge. Frank o jag åkte på eftermiddagen till Myrorna i SKärholmen på jakt efter en ny lampskärm (som jag ska demolera helt och göra om) som skall passa till den lampfot i svarvad furu som jag tog med mig hem från Stöde som jag nu har målat om. Vi hittade tyvärr ingen passande lampskärm så letandet fortsätter. Det enda alternativet är loppisar och second-hand butiker eftersom liknande lampskärmar inte säljs längre.

Dagens middag lagade Frank (med hjälp av mina instruktioner förstås). Det blev linssoppa på röda linser. Det är verkligen mysigt att laga mat tillsammans med grabben och han gillar det verkligen, fast han vill inte hjälpa till varje dag tyvärr. Eftermiddagen lekte Frank ute i parken tillsammans med polarna Sebastian och Jonathan- det är härligt att se hur de leker och sysselsätter sig tillsammans. Nu gjorde de någonting med löv som de samlade i högar och efter det blev det fotbollsmatch och då slöt fler barn upp. Det är det som är så bra att bo i ett kvarter som detta- massor av barn och alla bor nära dessutom!

Nu börjar jag bli riktigt trött och skall lägga mig i sängen o bläddra i en tidning en stund.
Må så gott

2 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar efter Er! mamma/mormor

Frank och jag sa...

Hej mamma!

Och vi längtar efter dig, som tur är kommer ni ner snart. KRAM