tisdag, april 20, 2010

Vårvärme

Vi njuter av härliga eftermiddagar i solen Frank och jag. Vilket
innebär mycket mindre tid inne framför datorn och bloggen.

Jag har dock tagit några hemma- hos -oss bilder som jag tänkte lägga
ut. Det är ju alltid roligt att se hur folk har det, eller hur? Det
var någon som sa att det numera inte bara är barn och ungdomar som
blir databeroende pga spel och Facebook utan att det till och med
finns de som måste ha hjälp pga Hemnet- missbruk. Jag kan lätt
förstå dem. Hur roligt är det inte att gå in och kika på olika
människors hem? Extra roligt är det förstås om en granne, som man
aldrig besökt, ska till och sälja sin lya- då kan man omärkt hälsa
på vilken tid på dygnet som helst!

Ikväll har Frank och jag varit ute och pysslat i rabatten, sorterat
bort stenar och krattat lite. De Krokuslökar som jag planterade i
november (!) förra året har kommit upp och blommar i gult och lila.
Tulpan och påskliljeblad sticker upp lite varstans . Det är roligt
att se hur det gror! Jag har även sått lite frön inne ikväll
också. Det blir Rosenskära för hela slanten i år. De ska pryda min
rabatt i långa rader. Förhoppningsvis, men dock högst osannolikt,
ska det bli lika vackra rader som då jag la märke till denna vackra
blomma för första gången ute på Rosendals trädgård...

det var allt för denna gången från en i sängen nerbäddad
mobilbloggare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Längtar efter Er idag,det ser mycket mera vår utdär kom ihåg att hålla koll på när det blommar i Kungsträdgården för då vill jag komma!
Kramar till Er från mamma/mormor

Livet i byn sa...

Hej... visst är det härligt att pyssla i trädgården.... försökt ringa dig men du är ju aldrig hemma ;)
Kram

Anonym sa...

Det är verkligen en speciell känsla,att äntligen få gå ut i vårluften och pyssla om sina växter.Maskrosor,gräslök,svartvinbär,ölandstok,snödroppar,daggkåpor mm.
Nu är det bra flöde på björksaven dropp,dropp. NIJ.