söndag, april 11, 2010

En stekpannan i ugnen blir blåsor i handen

Mamma har varit här i helgen. Jättemysigt och roligt som vanligt, men just nu sitter jag och är lite småarg.

Mamma var snäll och plockade undan den rena disken igår.
Stekpannan ställde hon, konstigt nog i ugnen. Vi brukar ALDRIG förvara den där.
Ikväll slog jag på ugnen, väntade i en timme och sedan tog jag ut stekpannan.
UTAN GRILLVANTE!!!
Nu sitter jag med en röd och svullen handflata och kramphåller en kylklamp inlindad i Magnus röda dödskalle t- shirt. Kyla är det enda som lindrar smärtan och gör dessutom att jag måste köra pekfingervalsen på datorn. Jag skyller det på mamma....

4 kommentarer:

Livet i byn sa...

Stackare.... hoppas att handen är bättre....
vi förvarar också stekpannan i ugnen :)
Kram

Frank och jag sa...

Hej Linda

Jo efter att ha delat säng med kylklampen inatt så känns det nästan ingenting alls nu, skönt.

Hoppas att du inte är lika klantig som jag eftersom ni faktiskt förvarar stekpannan i ugnen.

KRAM

Anonym sa...

Hoppas att handen är bättre men det var lika klantigt att ta pannan utan grillvante som att jag stoppade den i ugnen.
Pussa Frank han är en väldigt gullig liten pojke/mamma

Frank och jag sa...

Hej mamma

Jo då allt blev bra redan nästa morgon, bara en bränd yta kvar så att säga men det gör inte ont längre.

MMM, vi är lika növliga både du och jag, men mest du.

KRAM