tisdag, april 06, 2010

Två söta påskgubbar

Skärtorsdag hemma hos oss.
Frank och jag började dagen med att göra påskfint hemma

Frank klär påskriset...



...med bl.a. dessa fina påskägg som jag köpt tidigare i veckan. Jag letade hela förra året efter ngt liknande och hittade dessa på Rusta av alla ställen.



Frank och jag var även och köpte lite påskblommor och planterade både ute och inne:








Pappa Magnus kom hem lagom till lunch.
Franks kompis Jonathan kom på besök- också lagom till lunch.

Jag fick äran att klä ut två finfina grabbar till påskgubbar och vilka fina påskgubbar det blev sen. Nog de sötaste gubbarna som rört sig i området på väldigt länge.




De fick knacka på och ge påskteckningar som de ritat hos fem grannar som vi känner här i kvarteret:




Grannen Janne hade köpt godis eftersom han vet att han är populär hos barnen:

Inga kommentarer: