söndag, mars 21, 2010

Gäddtjärna- Hellasgården 10-0

I dag har vi varit vid vår stuga som ligger alldeles vid kanten till en liten tjärn. I tjärnen finns det båda öring och röding. Det är bara vår stuga som ligger där i övrigt mest bara skog och en liten bilväg. Här finns det något som jag uppskattar mera sedan vi flyttade till Stockholm, nämligen lugn, ro och ödslighet. Det är undebart skönt att sitta mitt på isen, lyssna på tystnaden, njuta av vårsolens värme och samtidigt vänta på fisken som jag i och för sig redan vet inte kommer att nappa.



Vi borrade några hål och alla hade varsin sticka, även barnen, men vi fick inte en enda fisk. Frank minns inte att han pimplat förut (fast det har han) och tyckte att det var jättespännande men undrade även han varför vi inte fick någon fisk. Jag svarade att det är som vanligt då jag är med. Att fiska för mig är inte att få fisk utan bara en lång väntan, en skön sådan, på att INTE få någon fisk....det är standard.






Pappa hade med sig sin skoter. Brorsan körde och barnen åkte, pappa körde och barnen åkte, jag körde och barnen åkte- de ville med andra ord inte sluta åka. Vi tolkade lite med snowracern efter skotern- jag hade helt glömt bort hur roligt det är och ångrade att vi inte tagit med längdskidorna.





Vi grillade korv i solgläntan. Vi trodde att vi skulle kunna grilla fisk till middagen men det fick bli hamburgare istället- som vanligt då jag är med ;)




En underbart härlig dag som jag kommer att sakna helger framöver i huvudstaden. Hellasgården är inte riktigt samma sak......tyvärr.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Trevligt att ha Er här hoppas att resan hem gick bra.Längtar redan efter att ni kommer igen. Kramar mamma

Anonym sa...

Hej mamma
Resan hem gick bra. Frank frågade morfar om han fick ta med Disneyspelet hem så det tog ju nästan halva resan att spela...

Längtar efter er
Kram

Livet i byn sa...

Så underbart, fick tårar i ögonen, längtar hem när jag läser detta och ser dina underbara bilder. Kan vi inte försöka ses nått i Uppsala snart, saknar dig så mkt min vän.

Helene Taflin sa...

Hej! Jag vet inte om du såg min kommentar till dig på facebook ang. att äggspelet var från Alga. Det var det absolut INTE. Jag hade drömt att jag kollade vad spelet kom ifrån. Iallafall heter spelet "steka ägg" och kommer från dan-spil. Vi köpte det på Toy´s are Us före jul.

Anonym sa...

LINDA!
Klart vi ska ses!
Vi bokar in.
Längtar feter dig å
KRAM
Kattis