måndag, mars 15, 2010

Frank just nu

4 år och 5 månaders grabben Frank gillar mest att leka med allt som har med Ben 10 att göra. Ibland klär han ut sig till de olika figurerna och ibland leker han med de Ben 10 gubbar som han har. När han leker själv så lekar han ofta att han själv är Ben 10 som vrider på sin klocka och förvandlar sig till olika utomjordingar.

Frank älskar mest att ha kompisar här på besök och just nu är det en pojke som är ett år äldre som heter Jonathan som är den stora favoriten. Han går på samma avdelning på Frank och bor i vårt område. När Jonathan var här och hälsade på sist så glömde han sin tröja här. Frank hittade tröjan och ropade på mig att jag skulle komma. Då ber han mig att lukta på tröjan och säger till mig med en drömsk blick:
- Mamma, känner du, det luktar Jonathan.....!

När han har kompisar på besök så gillar de att jag skriver ut färgläggningsbilder till dem från datorn. Jag söker upp målarbokssidor på nätet och sedan får de på datorn välja vilken bild de vill att jag ska skriva ut. Det brukar oftast vara Ben 1o eller Star Wars bilder men när Jonthan är här så blir det en och annan Super Mario eller Luigi bild också. Sedan sitter de på Franks rum och pratar om vilka färger som ska vara på vilket ställe och sedan ritar de och skrattar. Det är underbart att se och höra.

I går var Frank på 5- års kalas hos Manfred som bor i huset mitt emot. De hade haft jätteroligt med skattjakt och chokladfondue. Efter kalaset fick Jonathan följa med hit och sedan lekte grabbarna hur snällt som helst i tre timmar. När klockan närmade sig läggdags och Jonathan ätit middag med oss följde vi med honom hem och sedan somnade Frank ovaggat i sin säng.

(Frank på väg till 5- års kalas med paketet innehållandes ett rött lasersvärd eftersom födelsedagsbarnet gillar Star Wars):



Frank och Jonathan tog en paus innan middagen och ville titta på film på den lilla DVDn på Franks rum:



Och ja just det, sen så tokdiggar Frank låten MANBOY med Erik Saade just nu också. Så sent som i morse så hade han en uppvisning för mig då han dansade och sjöng för fulla muggar MANBOY MANBOY YOU CAN CALL ME MANBOY osv...

2 kommentarer:

Helene Taflin sa...

Jag poppar också Manboy här hemma. Min favorit i lördags!

Anonym sa...

Söt han är! Hihi
Svarade i min blogg på det som du skrev :)/ Elin Thorsell