torsdag, mars 04, 2010

Frank och jag ska på Mello

Det spelades en ny låt på radion idag.
Frank började att dansa som en tok.
Killen lärde sig refrängen efter första lyssningen och när låten var slut bad han mig:
Mamma, kan vi inte lyssna på MANBOY igen.
Manboy med Saade var alltså låten och då förstår ni kanske varför han lärde sig refrängen så fort. Bra betyg till en melodifestivallåt får man väl säga även fast det inte är en personlig favorit.

Detta var klockan 16.00 och låten har stått på sedan dess...*suck*
Jag visade Frank övriga mello bidrag och han blev väldigt intresserad.
Det slutade med att jag frågade honom om han skulle vilja gå och titta på alla låtarna på riktigt, det ville han.
Sagt och gjort.
Jag bokade biljetter till lördagens genrep 13.30 till Frank o mig.
DET SKA BLI SKOJ, RIKTIGT SKOJ!



(Bildkälla: sjumilakliv.se)

Jättekul tycker jag, Magnus är lite mera återhållsam...gilla schlager redan vid 4- års ålder tänker han.....var ska detta bära hän??

3 kommentarer:

Helena sa...

Åh, vad roligt!! Tuva och jag ska bänka oss i soffan på lör.kväll.
Hahahaha...vad är det med Magnus då.... ;)
Det är ju jätteroligt att de är intresserade av musik :D
Ha det superkul!

Helene Taflin sa...

Det kommer bli hur bra som helst med Franks schlager-intresse. Vi (tjejerna i familjen) sitter bänkade varje lördag, sätter poäng, kollar klänningar m.m. Pappan i familjen är dock inte riktigtlika intresserad.

Frank och jag sa...

Jag tänkte faktiskt att jag när jag ändå bokade skulle ta på den riktiga finalen men alla biljetter var slutsålda- annars hade vi kunnat vinka till er från tv-rutan..;)

Ni (tjejerna i familjen) det är just det som är grejen TJEJERNA I FAMILJEN, inte grabbarna i familjen...Men visst gillar Magnus att Frankie gillar musik även fast han kanske överdoserade just MANBOY ikväll. Just nu TÅL jag bar ainte den låten men den lär ju spelas fler gånger om man säger så. Frank sköter ju låtvalet på datorn själv...

HA det gött
/Schlagerprinsens mamma