måndag, februari 01, 2010

Lite fest på en lördag

I lördags hade vi bjudit in några grannar i vår förening till lite fest. Det var mest mammor och pappor som äntligen fixat lite barnvakt till sina barn. Vår Frankie var hos faster Sara på Folkungagatan och myste med lördagsgodis och spel.

Så här kan en fest hemma hos Kattis och Magnus se ut, eller som en mamma hade förklarat det för sina barn " som ett barnkalas fast för vuxna" och hon hade inte kunnat ha mer rätt" (bilderna får tala för sig själv på den punkten):







Vid sju kom gästerna och då blev det bland annat musiktävlingar som avslutades med avgörande dueller på Twistmattan föräldrarna emellan:

Catrin & Patrik:


Karin & Martin:


Patrik & Rebekka:


Sara & Johan:


Publikum i soffan:


Här tar jag och Karin en match. För er som var intresserade av min nya frisyr ser ni här ungefär hur den kan tänka sig se ut...


....och även här då jag står vid köksön och samtalar med Magnus och Patrik:


Att spela Twister på en vuxenfest så här var verkligen skoj. Extra roligt var det att ingen av gästerna någonsin provat på spelet förut, inte ens som barn. Ett riktigt partyspel som jag kan rekommendera varmt, både till barnkalas och vuxenkalas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig kväll! Bra val av bilder, jag var lite orolig för vilka ställningar du skulle ta med... :o)
Nu ska jag jobba på så jag kan komma ifrån i god tid för att hämta Frank och vårt troll idag!
/Karin

Frank och jag sa...

Karin!
Ja det fanns väl några bilder som visade lite mer men de får ligga och vila på min dator så länge.

Snällt att du tar med Frank. Det var tydligen det första Rut berättat för fröknarna imorse- berättade Franks fröken Jeanette som var där tidigt. Det lär inte bli några problem att få med henne hem efter dagis idag i varje fall...

Kram
Kattis