tisdag, februari 23, 2010

Äkta OS - mössa säljes/ Här kan du få tag på OS- mössan

Jag vet var man kan få tag på en äkta OS- mössa. Tyvärr går den inte att köpa för pengar men är man en riktigt trevlig person kanske man har turen att komma över en ändå.

Min mamma fick nämligen en äkta OS-mössa av en anhörig där hon jobbar. Han ville väl smöra för chefen eller så tyckte han bara att hon var värd en (och det är hon). När mamma berättade för några veckor sedan att hon fått en Sverigemössa så tänkte jag att det var någon sån där ful reklammössa typ sådana som ibland kan följa med kvällstidningarna, sen tänkte jag inte mera på det.

Idag ringde mamma och frågade om jag kunde gissa vad hon hade på huvudet?
Något gammalt efter Magnus eller mig blev mitt svar. Men då hade hon alltså den där virkade OS- mössan på sig som blivit så populär, och en äkta dessutom. Mamma berättade att hon blir stoppade hela tiden av folk på stan och på jobbet som vill köpa den av henne, men de får alla samma svar, att den inte är till salu.

Så med andra ord, äkta OS- mössa säljes:::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::::::::::::::::::icke.


(Bildkälla: sok.se)

2 kommentarer:

Helene Taflin sa...

Ååå,jag som är supersugen på en sån mössa... Dom är ju sååååå snygg!!!

Frank och jag sa...

MMMM, de är ju lite annorlunda i varje fall jämfört med alla andras mössor där nere i Kanada. Ser riktigt sköna ut också. Mamma säger att det är en del av fleece längst ner på mössan som täcker panna och öron. extra varmt och mysigt!