onsdag, februari 03, 2010

En snöälskares ord

Vad gött det är att jobba som jag gör. I morgon är Frank och jag lediga igen och vem vet vad vi ska hitta på?! Det är roligt att göra saker då inte alla andra Stockholmare också är där.

Ikväll är Magnus på jobbfest. De firar visst 10 år och har bjudit in både gamla anställde och kunder. Det skulle visst bli både mat, liveband och säkert något mera roligt. Frank och jag har därför haft hela kvällen för oss själva. Det är mysigt. Frank fick en Ben 1o film som han tittade på medan jag lagade mat, sedan bakade vi bröd, spelade spel, pratade med släkten i Stöde på telefon och kvällen avslutades som vanligt med bokläsning och prat om dagen. Fasen vad underbart det är att ha barn alltså!

Det pratas förresten mycket om att folk börjat ledsna på snön? Jag fattar inte hur man kan vara less redan? Detta är underbart! En riktig vinter i Stockholm, då man kan åka skidor och snowracer varje dag, hur härligt är inte det?

Jag hittade en bild från dagens datum 2008 på Frank och mig utanför lägenheten som vi bodde i då. Snacka om trist vinter, är det såhär ni vill ha det, alla ni snöhatare där ute? Är det detta ni kallar vinter???



Go kväll önskar en snöälskare!

1 kommentar:

Helena sa...

Här toksnöar det igen :)
Jag håller med dig, det är bara härligt.
Tänk att vi låter detta, som inte ens är till för oss eller som vi ej kan bestämma över, påverka oss så ofantligt mycket...
Näe, klaga på vädret känns bara som att slösa energin....
Kram på er