torsdag, augusti 06, 2009

Minisemester

Vi tog vårt tält, vårt pick och pack och for till Kolmårdens djurpark i förmiddags. Vi kom fram till djurparken vid två, köpte varsin 2- dagars biljett, och sitter just nu i vårt mysiga tält. I morgon blir det djurparken samt Safariparken. Kolmården är en sån fin och bra djurpark tycker vi. Allt är bra ordnat och djuren verkar ha det bra. Det är faktiskt tredje sommaren vi besöker djurparken med Frank, och det är lika roligt för hela familjen varje gång.

First camp- campingen som vi bor på verkar väldigt bra och barnvänlig. De har dessutom de fräschaste toalett och duschar som jag varit med om. Jag skulle vilja likna dem vid hotellbadrum med svart klinkers och infällda spotlights. Riktigt lyxigt och härligt känns det, ovanligt för att vara på en camping må jag säga.

Detta är Magnus sista semestervecka. Det känns jättetråkigt. Vi har haft det så mysigt och har även supermysigt i skrivandets stund. Tända ljus i förtältet, utanför mörkt, bara enstaka skratt och syrsornas spelande ackompanjerar ljudet av en nu sovandes Franks djupa andetag. Det blir ett speciellt lugn som infinner sig stunder som dessa, man vill aldrig att de ska ta slut.

Nu ska jag sluta skriva, sätta mig tillrätta och bara fånga stunden. Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som att ni är på spelmansstämma,och buskspelet börjar att komma igång, syrsorna spelar inte dragspel, om jag inte mins fel, är det mer åt fiol hållet.Må så gott i den ljuva sommarnatten.Binge