torsdag, januari 24, 2008

En mössa till Rockbjörnen

Jag har suttit uppe och sytt lite på min maskeradklädsel. Jag har försökt att sy men inte ansträngt mig så värst mycket- jag kör på känn vilket inte borde fungera eftersom jag är en sån ovan sömmerska men en ful mössa (som duger) fick jag ihop samt att jag sydde upp axelbanden på den klänning jag fyndat på Gina Tricot för 49 kronor som jag också skall ha på lördag. Jag prövade att sy ett par handskar för fyra fingrar på känn men där sket det sig. Det tyg jag har sytt av är ett gammal urtvättat linne från JC som måste ha hängt med sedan gymnasiet. WOW!

Jag har tänkt slängde det här vita slitna linnet länge eftersom det inte är ett dugg fräsch längre men till en ful mössa dög det bra.

Samtidigt som jag har sytt har jag tittat på Rockbjörnen här på min bärbara. Inte helt oväntat fick både kent och Lars Winnerbäck pris. När det är folket som röstar så vinner de alltid. Om jag någonsin ska bli artist (vilket är högst Otrovärdigt) så ska jag se till att inte släppa ngn skiva samma år som dessa veteraner- då vinner man aldrig. Nej, chansen är nog större att jag bli sömmerska än artist och då ska ni bara veta vilka kass sömmerksa jag är...

Men det är nog lättare att bli bra på att sy än att komma med i Idol (eller?) Jag hade i varje fall tänkt försöka börja sy lite smått, men då ska det inte bli sådana hastverk som det blev ikväll, utan mera seriösa grejer. Kuddfodral, det kan jag men jag skulle gärna vilja lära mig att sy såna där muddbyxor till barnen som så många bloggar om. De tycker jag är fina.

Inga kommentarer: