måndag, augusti 13, 2012

Första dagen

Idag började Jack sin inskolning på dagis och Frank på landslagets fotbollsskola. Jag skjutsade först Frank till fotbollsplanen vid åtta där det kryllade av barn i blågula tröjor redo att sparka boll. Därefter for Jack och jag till förskolan. Vi var lite tidiga, eller rättare sagt, omedvetet en timme tidiga, så vi gick runt lite i närområdet. Jack hittade en rödvinbärsbuske och bärtokig som han är började han förstås plocka och mumsa.

Timmen på dagis gick bra. Jack började genast leka och plocka med grejer, han såg även till att rätt person fick rätt skor och att pappan med keps verkligen hade sin keps på sig. Så fort den pappan tog av sig sin keps var Jack dit och satte tillbaka den på dennes huvud. Rätt grej till rätt person.

När timmen börjat närma sig sitt slut tyckte även Jack att det var dags att gå. Han gick då och hämtade min väska, gav den till mig, gav sig inte förrän jag hängt den på min axel som jag brukar och började därefter att dra i min tröja- Dags att gå mamma!

Inga kommentarer: