söndag, augusti 26, 2012

Blåbär i regnig skog

Jag bestämde mig för att ta en kvällspromenad ikväll för att få en liten paus från familjen. En bit bort hittade jag massor av blåbär i skogen. Jag gick hem för att hämta en liten hink och när Frank fick reda på vad som var i görningen ville han förstås följa med. Han gillar att plocka bär den grabben och självklart fick han följa med.

Vi plockade ca 1,5 liter fina stora blöta blåbär i det rätt så varma regnet. I skogen fick vi sällskap av en flicka som
bodde i de närbelägna husen. Det visade sig att hon nästan var helt döv. Jag använde mig av de kunskaper jag har och det slutade med att hon ville se var vi bodde och följde med oss hem en stund. Hon var 7 år precis som
Frank så vi knackade på så hon fick hälsa på Säva också. Alltid roligt ju fler barn barnen känner i sin närhet och som förälder får man hjälpa dem
lite på traven :)

Inga kommentarer: