onsdag, december 07, 2011

Sthlm- Stöde- Sthlm

I går kväll kom jag och grabbarna tillbaka till Stockholm efter 5 dagar i Stöde. Det känns alltid lite deppigt att komma tillbaka till hit efter att ha varit hos släkt och vänner i flera dagar. Jag saknar dem alla så fort jag kommer innanför dörren här och första kvällen och dagen hemma brukar vara lite seg men sedan så går det över och jag känner mig nöjd med att bo här även fast saknade alltid finns kvar att inte kunna hälsa på dem där hemma hur och när jag vill.

Hemma i Stöde så hann jag med att gå med min kusin Viveka på hennes dotters julshow på Hedbergskaskolan, hälsa på hemma hos faster och Viveka, åka in till stan med mamma, min barn och brorsan med hans familj för att titta på Alvas dansuppvisning och för att titta på Eric Saade som besökte Sundsvall på signeringsturné. Jag stod ca en meter från den lilla scenen tillsammans med Vilgot och Frank. Det blev både trångt och svettigt eftersom jag var tvungen att lyfta grabbarna för att de skulle kunna se ngt. Frank var som vanligt helt fängslad av Erics uppträdande och mäkta nöjd över den signerade skivan som vi köade för att få.

Eric Saade var jättegullig när det blev vår tur att kliva upp på scenen för att få skivan signerad. Han snackade med Frank, frågade hur han mådde, sa att han hade snygg tröja på sig, log och tackade honom för att han kom idag.

Vi passade förstås även på att bada på Stödehuset, en gång var Frank dit med mormor och sina kusiner och en gång åkte jag och brorsan dit med Frank och Vilgot. Den gången kom även mormor med lilla Jack så att också den lille fick bada i det varma sköna vattnet. Från början var Jack lite rädd men efter några minuter i vattnet släppte det och han såg ut att tycka att det var jätteroligt.

Även fast det inte fanns någon snö att tala om i Stöde så var det i varje fall minusgrader och frost på gräsmattan och det kändes härligt. Lite trist att det inte kan vara så i Stockholm också. I dag var det utlovat snö men den är lika försvunnen och saknad som minusgraderna.

I kväll är det julmarknad på Franks skola så det hade passat med lite mysig snö. Jag har bakat saffransbiscotti och lagt i små vita papperspåsar som jag ska ta med till försäljningen. Det ska bli riktigt mysigt att gå dit. Mer om det kommer senare. KRAM


Inga kommentarer: