fredag, december 09, 2011

Byta ut kesellan i saffransbröd

Jag måste bara skriva en sak här som jag vet att många funderar över när det gäller saffransbröd/ lussebullar som man bakar med kesella. D.v.s om det är ok att byta ut kesella mot crème fraîche. Svaret är JA! Jag testade att göra det idag på det här receptet från ICA och det blev kanonbra.

På det här receptet (som jag nämnde ovan) som egentligen är för saffransbullar med vanilj gjorde jag hälften bullar enligt receptet och hälften traditionella lussebullar och båda sorterna blev riktigt, riktigt goda. De blev inte ett dugg torra, väldigt lätta och saftiga. Ett mycket bra recept helt enkelt!

Jag höll tillbaka min vilja att baka perfekta bullar och lät Frank göra dem som han ville men jag måste säga att han har ett handlag för bakning den grabben. Visst blev den första plåten fin?


Inga kommentarer: