måndag, oktober 31, 2011

Syskonen Holmströms BLÅA fest, bilder

Lördagen den 15 oktober hade vi en liten kombinerad födelsedagsfest för Frank och namngivningsfest för Jack. En pojkfest, en blå fest helt enkelt.

Bjudna var mina föräldrar, Magnus föräldrar, min bror med familj och Magnus syster med familj.

Vid tre kom Magnus släkt medan min släkt redan var här eftersom de bodde på en närbeläget hotell. Fetsen började lite lätt med kaffe och fikabröd.


Fika på köksön
Blåa cupcakes
Cakepops
Vilgot mumsar:
Hanna gillade kakorna på pinne, enkelt att äta för små händer:
HUVUDPERSONERNA, denna dag Frank hjälpte lillebrorsan med paketen:
De gillar varandra
Jack, 7 månader
Vid fem skickade vi ut alla på en tipspromenad som handlade om Frank och Jack och andra mera kända personer med samma namn. Magnus och jag stannade inne och dukade fram den libanesiska buffén som jag förberett dagarna innan: Tema blått fortsatte vid dukningen:
Lammfärsbiffar med vitlök och persilja, sesampanerade kycklingsspett, tabboleh, babagnousch, hummus, inlagd paprika, tzatsiki, pitabröd, oliver, fetaost, smörddegspiroger med spenat och ost, var vad som bjöds:
Brorsan med alla röror:
Under middagen fick barnen sätta igång viskleken som resulterade i de mest bisarra meningarna ;) Roligt att göra med barn och folk som hör dåligt! Till efterrätt blev det förstås tårta som hör namngivningsfester och kalas till. Jack fick en klassisk prinsesstårta med blåbärsmoussefyllning och vaniljfyllning, Frank hade önskat sig en blåbärscheesecake.
Frank blåser ut de 6 ljsuen på sin cheesecake:
När vi ätit färdigt dukade vi undan och gjorde lite plats för diverse lekar. Samma lag som gick med varandra på tipspromenaden fick utmana varandra i en sånglek à la Doobidoo, bildmemory samt ett avgörande blindsmaktest innehållandes bl.a. en sked med tabasco och spiskummin. Här torterar barnen mig med diverse konstigheter i smaktestet:
Det blev en mycket lyckad fest. Det var jättemysigt att ha alla här, maten och tårtorna blev goda, tävlingarna roliga och presenterna fina. Stort tack till alla nära och kära som kom! Här sitter Jack och underhåller sig själv med en överbliven ballong, dagen efter, medan jag röjer undan alla disk i köket klockan 06.00 på morgonen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är kul att se att eran sida funkar igen.
Det var en god och trevlig fest som du och Magnus har ordnat för Era familjer.
Det som jag sent kommer att glömma är sångtävlingen, det är bl. de roligaste tävlingar jag har varit med om.
De var även trevliga de övriga tävlingarna med gångfrågesport och memori med sångtävlingen som avgörande gren.( för att kunna utse vinnande lag blev det ett utslagnings smakprov som säkert det vinnande laget sent kommer att glömma
Jag hoppas vi allihop träffas snart igen, som jag ser det verkar det som vi har det trevligt tillsammans.

Gruvris Gubben

Frank och jag sa...

Hej!

vad roligt att du gillade sångtävlingen, jag tror att alla gjorde det! den får vi köra flera gånger.

Roligt att du kommenterar.

Stor kram från oss