lördag, oktober 08, 2011

Lördag i Finnboda

Magnus är på älgjakt i Dalarna så jag och grabbarna har helgen för oss själva. Igår var jag på tjejmiddag hos Lotta. Jag hade Jack med mig och han låg och sov i sin vagn hela kvällen. Frank var hos sin kompis Jonathan fram till 21:30 då jag gick och hämtade honom så att han fick somna på soffan hos Lotta. Vi var nio tjejer som alla tagit med sig varsin tapasrätt och satt sedan och snacka fram till ett på natten. Supertrevligt!

 Idag har vi bara varit hemma I Finnboda. Frank har åkt lite inlines och lekt med Jonathan i princip HELA dagen. Vilka kompisar de är alltså. De bara leker och elker och leker. De leker med actionfigurer, de leker rollspel och klär ut sig, de leker spioner utomhus m.m. de har aldrig tråkigt i varandras sällskap. På eftermiddagen ringde Catrin och frågade om jag hade lust att gå en sväng och det ville jag gärna eftersom jag precis då satt i soffan och hade det lite tråkigt. När vi kom tillbaka gick vi in till oss och fikade lite och då fick jag mera barn på besök, Tilda, Säva och Idun och de stannade här resten av kvällen. Jag tycker att det är supermysigt att ha en massa barn på besök. Roligt också att ha lite tjejer här hemma som vill sitta stilla och pyssla och prata.....

Inga kommentarer: