lördag, april 30, 2011

Valborgsmässoafton 2011

Vi åkte ut till vår framtida bostadsort Gustavsberg för att gå på valborgsfirande. Vid vattnet nedanför den s.k strandvillan ordnades sedvanligt firande mer körsång, korvstånd, majbrasa och fyrverkerier. Jag tycker att det är väldigt stämningsfullt att höra en kör sjunga Vintern rasat och andra majsånger så det vill jag gärna uppleva på valborg och det fick jag i år. Det känns extra viktigt att åka till ett riktigt firande nu när Frank är lite äldre också så att han kommer ihåg alla våra fina och mysiga traditioner. Han tyckte att det var roligt och att det var spännande med den stora brasan som tändes.

Frank på pappas axlar vid braständningen:



Jag och mina grabbar lyssnar på körsång:



Jack sov mest förstås:



Vacker inramning med vattnet och hamnen:





TIDIGARE PÅ DAGEN

Frank var bjuden på grannen Jonathans 7- års kalas och var så här snygg då han gick dit. Första gången som jag fick styla hans hår!!

Önskemålet var att få se ut som idolen Danny i håret men det var lite för långt för det. Frank vill dock ha en sådan klippning vid nästa frisörbesök:





Lille Jack mådde gott i vagnen inomhus medan storebror var på kalas. Så här söt kan man vara då:

Jack 7 veckor och 6 dagar gammal: Han blir bara sötare och sötare!




Det var den månaden det. Nu hälsar vi sköna maj väkommen och hoppas att värmen består!

1 kommentar:

Livet i byn sa...

Vilka underbart fina, söta, tuffa pojkar du har!!!!