torsdag, april 14, 2011

Kärlek vid första ögonkastet

Igår blev jag kär på nytt. Jag och min vän Karin cyklade in till Kungliga Operan och gick på balett. Det var min allra första gång och det var verkligen fantastiskt! Vi såg på föreställningen Coppelia med en av våra grannar här i Finnboda Christian Rambe i rollen som den dockskapande regissören. Christian är premiärdansare vid Kungliga baletten men tyvärr är detta hans avskedsföreställning eftersom dansare går i pension tidigt då kroppen inte håller så länge. Han har dansat alla stora huvudroller som tex prinsen i Svansjön och andra fina roller- han har till och med dansat med Prima Ballerina Assoluto Anneli Alhanko en gång i tiden.

Det var jätteroligt att se pappan med likadan Burtonmössa som Frank flyga fram på scenen- den pappan som vi i vanliga fall småpratar med till och från hämtningar och lämningar på dagis. Jättesynd att detta är hans sista föreställning och att vi inte hann se honom i de stora rollerna nu när vi blivit kära- i just balett. Karin och jag var lika begistrade båda två och detta var absolut inte vårt sista balettbesök!

Men lille Jack då funderar ni kanske. Han mådde så gott hemma hos storebror och pappa som matade grabben med flaska och mjölk som jag pumpat ur. Hur lugnt som helst sa Magnus då jag kom hem. Det var bara andra gången som Jack drack ur flaskan- vi testade en gång i lördags för att se så att det fungerade och redan då sög han som bara den. Duktig liten pojke!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var en riktigt härlig kväll! Fler sånna! /Karin