måndag, december 07, 2009

Livet i Finnboda

Jag sitter i vår härliga gungfåtölj och har precis lagt på luren till mamma då det knackar på altandörren, där står grannen Catrin. Jag bjuder in henne på lite glögg. Medan jag värmer glöggen ringer det på dörren, där står grannen Karin och vill låna en form med löstagbara kanter. Jag bjuder in henna på glögg också. När vi tre dricker lite glögg och pratar knackar det, helt oväntat, på altandörren igen. Där utanför står min närmsta granne Carina och vill lämna pengar till vinlotteriet, givetvis får även hon komma in på en kopp glögg hon också. Det här är vad jag gillar med vårt kvarter!!

Sen förstår jag att det är många som blandar ihop just oss, i kväll var vi nämligen en Katarina- en Carina- en Catrin och en Karin, PUST, inte lätt att skilja på.

God natt Finnboda.
Nu ska jag plock ihop det sista innan jag kryper ner tillsammans med min fina sambo och min fina son, som jag hör redan har kommit in till oss.

Inga kommentarer: