lördag, december 05, 2009

En kobra på Nationalmuseum

För några dagar sedan var jag på jullunch med jobbet. Vi var på Nationalmuseum och fick där en guidad tur och sedan blev det mat i deras mysiga restaurang. Även fast det var jullunch så blev det inte julmat utan gös på en bädd av potatis och sockerärter och efterrätt. Jag tyckte att det var både gott och mysigt.

På Nationelmuseum har de just nu en utställning med Caspar David Friedrich. Jag blev otroligt imponerad av hans konst och rekommenderar alla att gå dit!

På alla Stockholms museum så har de oftast en mycket trevlig tillhörande butik, så även här. Jag hittade en grej som jag bara måste köpa. Jag har alltid velat ha en kobratelefon men den gamla modellen fungerar inte hemma hos oss. Telia kom ut med en egen modell som jag inte tycker är särskilt snygg men har ändå funderat på att köpa den i brist på andra bättre alternativ, men på Nationalmuseum hittade jag en klockren modell. En replika av 50- talets kobratelefonen, en ScandiPhone.





Frank fick instruktioner hur den fungerade och ringde sedan några samtal:

Inga kommentarer: