söndag, december 27, 2009

JULAFTON 2009

Nu är glada julen slut och som vanligt blev det en jul full av värme, mat och mysiga stunder.

Julaftonen blev så klart höjdpunkten för Frank som både längtade efter tomten och paket.
Som tur var hade tomten varit framme under natten och hittat till den strumpa som Frank hängt fram kvällen innan. Det satt fast ett rött snöre i strumpan, som jag nog tror kom från tomtens luva, och detta snöre ledde efter några kringelkrokar fram till två stycken gömda paket, som Frank hittade till slut.



Julaftonsmorgonen bestod sedan av den sedvanliga jultomtegrötsfrukosten med skinksmörgås- alltid lika gott, och fortsatte sedan med lite sällskapsspel och promenad i det julkortsliknande Stöde. Jens, min kusin, följde med på promenaden:



Mamma och jag tog en tur till mormor. Det är viktigt för mig att hinna träffa mormor de gånger jag åker hem till Stöde och även förstås på julaftonen:


(Min fina mamma och min mormor)

Halva Kalle gick åt hemma hos mormor så vi fick snabba oss tillbaka hem eftersom jag ville uppleva slutat av Kalle Anka och hans vänner tillsammans med Frankie. När Kalle väl var över kom brorsan och hans familj och det vankades äntligen julmat. Men först lite skattjakt med pangare-paket till barnen och varm glögg till övriga:




Eter maten kom faktiskt TOMTEN, Sveriges bästa och roligaste tomte- min pappa:











Frank fick en Ben 10- dräkt i julklapp- den åkte på så fort paketet var öppnat:





De tre kusinerna tackade tomten då alla paket var utdelade (Frank, Vilgot & Alva):



TACK TACK SNÄLLA TOMTEN & min mamma för en mysig jul!

Inga kommentarer: