tisdag, juni 04, 2013

Liten bror och stor bror längtar efter mormor och morfar

Det är tomt här hemma nu. Mormor som har varit här sedan i onsdags och morfar sedan i söndags har åkt hem. De lämnade barnen på skola och förskola imorse innan de drog. Sedan måste de ha städat och gjort rent här hemma för det var då så fint här när jag kom hem från jobbet. Tack så mycket!

Ikväll har vi varit på ängen bakom skolan och grillat och spelat fotboll samt brännboll med Franks klass. Det var mycket trevligt även fast solen lyste med sin frånvaro.

Nu ska jag se om jag inte orkar ta fram symaskinen och sy lite innan jag går och lägger mig. Mamma har sovit inne hos Jack under hela tiden hon var här så vi fick bland annat sovmorgon hela helgen och det gör onekligen att man känner sig piggare på kvällarna. Får se hur länge det håller i sig.

Inga kommentarer: