onsdag, mars 06, 2013

Nu är han 2 år

Dagen började med att Jack kom ner till ett utsmyckat kök och paket på bordet. Han förstod förstås att de var till honom och började genast ropa "ÖPPA ÖPPA" Frank hjälpte honom gärna och i paketen fanns det några småbilar, två traktorer i plast för utomhuslek, en förpackning med Duplolego samt en balanscykel inköpt på Team Sportia. En balanscykel är modell mindre cykel utan trampor. Frank blev jätteglad för den, ropade cykel, men har inte kunnat testa ännu eftersom vi inte hann montera ihop den innan frukost. Nu står den monterad och redo att köras imorgon efter dagis.

Efter paketöppningen åt vi frukost och lite tårta på det. Jack blåste ut de två ljusen på första försöket.

På förskolan blev Jack firad med födelsedagshatt och fick bestämma sånger vid sångsamling. Fröknarna hade fotograferat massor och satt in i den digitala fotoramen så jag fick en inblick i Jacks 2- års dag på dagis vid hämtning.

Eftermiddagen bjöd på Jacks favoritmat, korv och mera tårta. Frank hade med sig kompisen Viggo hem som även han hade med sig en liten present till Jack. Gulligt av honom!

Jack var glad och nöjd hela tiden så jag tror verkligen att han kände att det var en speciell dag. För speciell det var den. Tänk att han nu är 2 år. Helt galet. Jag vill att tiden skall gå samtidigt som jag vill stoppa den. Underbara ögonblick blandas med mindre underbara. Underbara stunder då man ser hans nyfikenhet och upptäckarglädje. När han kastar sig i mina armar vid hämtning. Hans små blöta pussar. Hans söta lilla röst som säger BILAR, TAKTOR, LABIL. Hans sätt att hålla handen vid nattning. Hans kramar. Det vill jag aldrig att han ska växa ifrån.

Inga kommentarer: