måndag, juni 04, 2012

Tränarutbildning- första stämpeln i boken!

Söndagen spenderade jag tillsammans med andra fotbollsintresserade ungdomar och föräldrar (mest pappor) på Värmdövallen för att genomgå Stockholms Fotbollsförbunds ledarutbildning Avspark, som är den första Baskursen för de som vill utbilda sig till tränare.

Det var jätteroligt. Roligt att umgås och samtala med andra som har samma intresse som en själv och roligt att praktisera fotboll tillsammans.

Det var Gustavsbergs IF som betalade min utbildning och förhoppningsvis får jag gå fortsättningskursen när tillfället ges. Det är så inspirerande och tillfredsställande att gå dessa kurser!

På bilden ser ni ett litet häfte som heter Fotbollens tränarpass. Där har jag nu fått min första stämpel/ underskrift på genomgången kurs och detta häfte har man sedan med sig på fortsatta kurser.

Förhoppningsvis ska jag samla på mig några utbildningar för att kunna bli en så bra tränare som möjligt!

Inga kommentarer: