fredag, juli 09, 2010

Rikitgt otäckt...

Nu har min kusin Jens och hans tjej Carro åkt tillbaka till Sundsvall. Vi har haft tre roliga dagar med bad och fotboll på gräsmattan och Gröna Lund. I dag när vi var på Flatenbadet och badade så skedde det en drunkningsolycka där. De drog upp en kille från botten, livlös, och satte igång med hjärt och lungräddning på bryggan. Jag pratade med en av tjejerna som hjälpt till och hon berättade att killen var livlös när de drog upp honom men att de fick igång hjärtat efter ett tag. Han låg helt livlös och när ambulansen kom var han fortfarande helt medvetslös men andades. Det var riktigt otäckt och får en att VERKLIGEN tänka på att ALLTID ha varandra under uppsikt i badet- stora som små. Killen var tydligen 31 år och hade sonen med sig på stranden. Polisen kom och letade upp sonen på 6- 7 år, som ingen riktigt visst var han var, tror jag. De hittade honom till slut i varje fall. Stackarn.

Nåväl, nu har jag packat diverse flytverktyg i semesterväskorna eftersom vi åker och campar imorgon. Det ska blir riktigt mysigt. Vi börjar med att möta upp Jonnys och Disa i Valdemarsvik.

Jag mobilbloggar från tältet några dagar framöver.
KRAM

Inga kommentarer: