torsdag, juni 03, 2010

Weekend på Parken Zoo

I dag har Frank tagit sommarens första dopp i en närliggande sjö, Källtorpssjön vid Hellasgården. Det var 17 grader i vattnet och Frank tyckte att det var kallt men han ville ändå bada.

På kvällen fick vi besök här hemma av Sara, Anders, lilla Hanna och min svärmors syster Sirkka- Liisa. Vi grillade och satt ute och åt i den härliga sommarkvällen.

Imorgon åker Frank och jag till Eskilstuna med tåget för att möta upp min mamma där, som åkt bil från Stöde. Vi ska spendera två nätter i en stuga på campingen vid djurparken Parken Zoo. Förra året gjorde vi likadant men då möttes vi i Gävle och gick på Furuvik. Nu ville jag testa ngt annat och då fick det bli Eskilstuna. Tyvärr är det inte lika jämnt i avståndet som Gävle men mamma är bra på att köra bil!

Det ska bli supermysigt och vi längtar både Frank och jag efter de vilda djuren men mest längtar vi förstås efter att krama min mamma!

Inga kommentarer: