torsdag, maj 20, 2010

Hemma hos oss, våren 2010

Sommaren har kommit till Sverige och här i Finnboda njuter vi för fulla drag. Frank leker med sina kompisar i parken här utanför, de leker jagis och spelar fotboll fram tills föräldrarna tvingar in dem eftersom klockan passerat läggdags för länge sedan...precis som det ska vara!

Jag har lovat min mormor att visa några bilder på hur det ser ut hemma hos oss eftersom hon aldrig haft möjligheten att hälsa på oss här nere. Här kommer de kära mormor:

När man kommer hem till oss möts man i hallen av det här väggordet "KÄRLEK". Efersom det är en öppen planlösning ser man in både till vardagsrum och till kök:





Vardagsrummet- som du ser gillar jag färg- speciellt orange och rosa...
Tavlorna bakom soffan har vår vän Rebekka målat och de föreställer vår familj:



Den klassiska Stringhyllan känner du säkert igen. Den gamla lampan har jag fått av mamma som ropat in den på en auktion. Cobra - telefon i svart.



I vardagsrumsfönster, Vit Flowerpot lampa, Verner Panton:



Köksdelen med en guldfärgar Bumlinglampa, Verner Panton stolar i plast, köksön Gimån i högglansig vit från IKEA, hylla med espressomaskin och kaffebryggare samt tavellist med mina favoritkokböcker på. Längst upp till vänster i bild, på väggen, har jag med färgglada bokstäver klistrat upp mina favoritrader av Gustaf Fröding:







I köksfönstret, lampor och Tivoli Audio radio:





Det var kök och vardagsrum.
De andra rummen får du se längre fram mormor.
Kram kram

Inga kommentarer: