tisdag, maj 11, 2010

En dag i Tärnsjö och en helg i Stöde

I torsdags for Frank och jag norrut. Första stoppet blev Tärnsjö där vi myste och sov över en natt hos min fina vän Linda. Hennes pojke Albin hade vuxit och var så söt- det enda han i princip sa var OJ Oj OJ- så när Frank och jag åkte vidare till Sundsvall/ Stöde nästa dag var det Albins ord vi hade på hjärnan.

Hemma i Stöde umgicks vi mest med brorsan och hans familj- Frank älskar att träffa sina kusiner Alva och Vilgot. Brorsan var iväg och köpte en sån där stor studsmatta under lördagen och där hade barn och föräldrar förstås jätteskoj!

En annan anledning till att vi for upp till Stöde var att min mormor blivit sjuk och jag ville träffa henne utifall hon skulle bli ännu sämre. Jag var hos henne i flera timmar under lördagen och en stund på söndagen och vi talade om både det ena och det andra- om blommor, om Stockholm, om böcker m.m. Det kändes skönt.

Det var som vanligt tråkigt att sätta sig i bilen och köra hem vid tre på söndag eftermiddag. När vi hunnit till Sundsvall sa Frank " Jag saknar min mormor" och det kunde jag bara hålla med honom om!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni måste snart komma igen det var jättemysigt.Längtar efter Er!
Kramar! mamma/mormor
Pussa Frank från mormor!