torsdag, januari 17, 2013

En härlig plutt

Allt funkar bra här hemma nu (förutom Jacks sömn men det orkar jag inte raljera om).

Lilla Jack är i en härlig period. Älskar bilar. Bilar! Bilar! Bilar! går han runt och säger hela mest hela dagarna. Han säger fler ord också. Försöker säga det mesta men ofta förstår vi inte riktigt...

Jack gillar att titta på Bärgarns hejdlösa historier. Det trumfkortet tar jag fram varje dag då jag måste laga middag. Då sitter båda pojkarna i soffan och käkar lite frukt och tittar på Bärgarn. Frank är så förstående och tittar tålmodigt han med fast han vid det här laget kam varenda replik utantill.

Jack gillar även att dansa, och då helst till följande tre låtar: Gangnam Style med PSY, I love it med Icona Pop samt Lalalove ( Greklands bidrag till ESC 2012). Då dansar han så där underbart som bara ettåringar gör!

Jag gillar inte att åka pulka eller att vara ute i snön. Jack gillar inte heller när saker tar slut tex vindruvor. Jack gillar inte heller när saker står på fel ställe eller att vara kladdig om sina små händer. Jack tycker att det är ytterst viktigt att ge oss våra saker. Om tex en av mina tröjor ligger på en stol och skräpar då kommer han med den till mig och jag bara mååååste ta på mig den, likaså strumpor, mössor, handskar osv.

Jack gillar pussar och kramar och det är väl helt underbart att ha en sån här liten goding att pussa på varje dag!

Inga kommentarer: