tisdag, april 27, 2010

Spontan måndag i bersån

Vi hade en ledig dag igår Frank o jag. Vid nio ville killen gå ut eftersom han i söndags fick nya träningsskor som han blev väldigt förtjust i, ett par silverfärgade Nike som han själv valde- och nu ville han som sagt ut och springa i dem.

Vi klädde på oss och gick ut. Allt efter tiden gick så fylldes det på med fler lediga mammor. Vi tillbringade förmiddagen i föreningens park med kaffe och lek. Vid lunchtid föreslog grannen Carina att vi skulle fixa lunch tillsammans. Alla bidrog med något och slutresultatet blev en lunch bestående av grillad fläskfilé, grillade köttfärsbiffar, potatiskroketter, tsatsiki och sallad, som vi såklart intog ute i det otroligt härliga vädret.

Vid sextiden gick Frank o jag in för att fixa middag och då hade vi som sagt varit ute sedan nio. Vi har det bra här i Finnboda, Frank, våra grannar och jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir avundsjuk,jag vill ocksä vara med!

Längtar eftar Er! mamma

Anonym sa...

Mamma!

Du får vara med när körsbärsträden blommar!

KRAM
Vi längtar efter dig också!

/Kattis & Frank