fredag, oktober 03, 2008

En helt vanlig magisk kväll

Vi har haft en underbar kväll Frank o jag. Killen har varit så supermysig och snäll att jag blir alldeles lyrisk. När jag hämtade honom från dagis var vi först ute en stund och spelade bandy, då var han lite halvsur o grinig. Vi skulle lämna en lök till lilla Ruts (1,5 år) mamma. Frank ville att hon skulle följa med in och leka, Rut alltså inte mamma. Vi tog helt sonika med lilla Rut in och sa till mamma Karin att hon kunde gå in och greja lite i lugn och ro. Frank var så snäll och söt mot lilla Rut. Det var gulligt att se.

I vilket fall som helst så var det väl efter ett bad och ett väldigt lyckat besök på pottan som gjorde fortsättningen på den här mysiga kvällen. Frank bajsade och var sååå nöjd. Äntligen fick jag ge honom det paket som stått på hyllan så länge och väntat på hans första kabel. Gissa om killen blev glad! Paketet innehöll smörgåsar i plast med olika pålägg med kardborrband så att han kunde kombinera sina egna smörgåsar. Vi satt på sängen och lekte o myste med dessa väldigt länge. Frank pratade och berättade om olika saker som hänt under veckan och jag märkte på honom hur bra han mådde och hur glad och nöjd han kände sig i den stunden. Det gjorde mig till en oerhört lycklig mamma.

Han har varit medgörlig hela kvällen. När jag bett honom om ngt så har han sagt OK med ett leende och utfört det jag bett honom om. Allt från att ta på sig pyjamas, borsta tänderna, stänga av tv'n, plocka ihop leksakerna. Allt har utförts med ett glatt OK!

Vid nattningen lekte vi med smörgåsarna i sängen en stund till, läste två böcker som Frank valt ut sedan somnade han gott. Åh, det var bara så himla mysigt!

Det vi gjort i kväll är väl ungefär så som alla kvällar ser ut här hemma men ändå så blev alla moment så himla mysiga denna, helt vanliga fredag i oktober.

Jo en tanke slog mig då jag satt och myste som bäst med min lille goding. Jag är glad över att vi "bara" har honom än så länge. Nu kan jag ägna all tid och energi åt honom och det är han värd- totalt värd!!!!!! Jag har ork, slipper avbryta, kan vara fokuserad på det vi håller på med- det tror jag inte hade gått annars.
___

Hemma i Stöde håller mamma och pappa på att tapetsera det rum där Frank o jag brukar husera då vi är hemma. Mamma och jag hade en tapettelefonkonferens (ja, vad stod det där egentligen?) Jag hade velat vara med och bestämma tapeter men fick göra så gott det gick via telefonen och internet. De ville absolut ha en tapet som de kunde ta med sig hem på direkten så då sprack det att köpa ngt från Osbourne o Little som jag tycker har superfina tapeter. Det blev istället en tapet designad av Hanna Werning för Boråstapeter som jag tror kommer att passa jättebra i det rummet. Det ska bli spännande att se då jag kommer hem nästa gång. Då har mamma lovat att jag ska få vara med och piffa lite. Det ska också blir roligt. Det är trots allt mest jag som sover där så jag tycker inte att det är mer än rätt att jag får vara med och bestämma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmm...visst är det skönt när allt bara stämmer?!
Det gör att man orkar med de dåliga dagarna oxå...
Kram i höstrusket.
// H

Anonym sa...

Hej alla glada! Fondväggen på plats i gårkväll.I dag blir det ishocky Timrå-Rögle vi börjar kl 14. Bilhallen har bjudit 25 företag på mat snack med tränaren för att ladda förväntningarna före matchen.Binge tippar 4-3