måndag, september 08, 2008

En snuvig dag men vi fick i varje fall gott bröd

Frank o jag är lite krassliga. Jag har känt mig hängig sedan i fredags och Frank hade 39 graders feber igår. I dag har vi därför bara hållit oss hemma i mormors hus och pysslat med diverse grejer. Både mormor och morfar har semester och det är så skönt att slippa vara ensam då man känner sig lite sjuk.

Mormor har bakat hönökakor i bagarstugan i dag, jag och Frank har mest tittat på... och smakat förstås. Bröden blev sjukt jävla goda alltså (ursäkta ordvalet men det var bara så jag kunde beskriva hur goda de blev...!) *skratt*

I morgon ska jag pallra mig iväg till Härnösand för att delta i några föreläsningar. Jag gör det med motvilja, dels för att jag inte är riktigt frisk och dels för att jag vet att det kommer att bli tråkigt. Jag känner till föreläsarna och de är inga muntergökar direkt.

Nåväl, nu ska jag krypa ner i sängen tillsammans med världens underbaraste, goaste, lilla pojke. Hur gamla ska barnen bli innan man slutar med att ligga bredvid dem i sängen när de sover och man bara tittar och beundrar dem, och man kan inte förstå hur något kan vara så vackert och så fint?

Inga kommentarer: