torsdag, augusti 28, 2008

En kväll i Finnboda

Först jobbade jag mellan 07-16. Det gick bra. Jag och en annan tjej jobbade järnet och gjorde typ allting- surkärringarna fick gå och sura för sig själva. Om det är ngt jag ogillar så är det sura människor, varför ska de dra ner stämningen på hela bygget? Men surkärringarna finns på alla arbetsplaster- de fanns på Skottsundbacken när jag jobbade där och de finns förstås även på Danvikshem....

Jag är precis hemkommen från vår granne Janne. Vi har planerat Finnboda hages första kräftskiva som ska gå av stapeln på lördag, 35 stycken anmälningar har vi fått in. Precis lagom!
Janne bjöd mig och Lotta på lite vin och snittar, jag hade med en Camembert, vad mysigt det är med så trevliga grannar!




I morgon jobbar jag kväll och Magnus åker på älgjakt så snälla Rebekka ska hämta Frank klockan 16 på dagis. Det kommer killen att gilla!


Inga kommentarer: