fredag, augusti 23, 2013

Första skolveckan

Ett härligt sommarlov för Frank avslutades i måndags med att han och jag gick på Cirkus Scott på Gärdet här i Sthlm.

Det var en bra föreställning och en nöjd grabb somnade lugnt i sin säng utan några som helst nerver eller ångest över att skolan skulle börja nästa dag.

Första veckan i tvåan för Frank och första dagisveckan för Jack är nu slut och båda sakerna har gått väldigt smidigt. De har ju varit lediga hela sommaren båda våra grabbar så en viss osmidig övergång hade vi kanske väntat oss. Det är nog mera jag som stått för den biten :)

Jag har inga problem med att börja jobba igen. Jag gillar mitt jobb, speciellt nu i min roll som arbetsledare och allt ansvar och alla utmaningar som kommer med det, det jag får ångest över är att den underbara sommaren lider mot sitt slut samt att allt som har att göra med hämtningar, lämningar, träningar, uppbokade helger, kör igång igen. Det är det jobbiga. Det jobbiga är också att man vant sig vid att vara hela familjen. Att vakna upp tillsammans, hitta på saker tillsammans och samtidigt att kunna dela upp sig med varsitt barn.
Nu blir det mycket jag på båda barnen och då orkar inte jag. En liten Jack som vill vara med mig hela tiden, Frank som vill ha sin del av mig och det värsta av allt gnabbet mellan dem trots åldersskillnaden. Man får ju vara som en skrikkärring här hemma. Inte kul.

Nåväl, bara allt börjar rulla på och bli rutin igen så kanske det blir bättre :)

Inga kommentarer: