fredag, maj 10, 2013

Franks första kompisövernattning

Frank sover hos Viggo inatt. Det är första gången han sover över hos en kompis själv, utan sina föräldrar.

Vi har pratat om det men han har inte varit så sugen på det. I eftermiddags åkt han hem till Viggo och när jag skickade ett sms med frågan om vilken tid vi skulle hämta honom fick jag till svar från Viggos mamma att Frank ville sova där. Det har som sagt aldrig hänt förut. Vi åkte dit med hans tandborste, lite kläder och badkläder. Jag tänkte att han kanske skulle ångra sig då men han stod fast vid sitt beslut och var väldigt glad.

Det var redan inplanerat att han skulle vara med dem hela dagen imorgon eftersom det är en klämdag men varken jag eller Magnus är ledig.

22:20 fick jag ett SMS från Viggos mamma att båda pojkarna sov och att allt gått bra.

Jag är glad för Franks skull. Det här kommer han att vara stolt över.

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: