måndag, april 08, 2013

Påsklov i Falun-Stöde

I fredags tog jag tåget norrut för att hämta hem mina förlorade söner som jag varit utan i över en vecka.
Påskafton- annandag påsk var de med sin pappa hos farmor och farfar i Falun. Mormor och morfar hämtade upp sedan upp dem i Gävlebro dit Magnus kört dem innan sin hemfärd tillbaka till Sthlm och mig.

Veckan hos mormor och morfar har innehållit skidåkning, bad och lek med kusinerna.

I fredags kom jag till Sundsvall vid 12 och då åkte vi till leklandet Drakborgen. Det var jag, mamma, Jenny och 6 barn. Det blir sammanlagt sex barn nu in vi ska göra ngt med kusinerna. Mina 2 och brorsans fyra(!).

Bilderna är från då Alva och Frank hade dansshow, utelek, Frank åkte med morfar för art skotta snö, Jack surar bakom några vedträn...,

Idag har jag åkt tåget själv med barnen. Att åka tåg med en 2- åring innebär inte att sitta och läsa en tidning vilket alla andra gör på tåget, det innebär att underhålla och att inte få honom att springa på tåget. Det gick faktiskt riktigt bra. De var snälla och skötte sig bra båda två men jag vill nog inte åka tåg med dem själv på några veckor ännu ändå, jag måste ladda batterierna först :)

Nu är det tillbaka till vardagen igen. Klä på- hämta-lämna-laga mat-leka-gosa- kvällsrutiner-städa-tvätta- det har vi varit förskonade från i några dagar nu det känns ok det med.

Inga kommentarer: