fredag, februari 01, 2013

En bild, många tankar

Jag sitter och tänker i Franks rum. Tittar på de två tavlorna som syns på bilden. Den med Leoparderna valde Frank på sitt första besök på fotografiska, då med fotografen Nick Brandt och dennes fantastiska djurfotografier, den till vänster med Michael Jackson som han valde förra fredagen, av den fantastiskt coola fotografen David LaChapelle.

Fotografiska är verkligen ett härligt ställe. Mitt favoritställe i Sthlm just nu faktiskt. Det är utställningarna tillsammans med interiören och atmosfären som gör det- samt Paul Svenssons inblandning i vad som serveras där, som bidrar till att det verkligen är ett kanonställe.

Nåväl, vad jag snöade in på det där nu då.... Det är väl så när man börjar känna sig frisk igen. Ni vet hur det är, den där känslan av att återfå sin kraft och energi, från att ha levt i en dvala till att faktiskt orka och vilja göra saker utan en massa pust och stön. Det är en härlig känsla det och den infann sig hos mig idag efter en tuff vecka med sjuk pojke och hängig mamma. Det är en synnerligen dålig kombination.

Tyvärr är lilla pojken fortfarande hängig. Han har gått från förkylning, via magsjuka och hemsk diarré, till förkylning igen med nästan 39 graders feber i kväll. Stackarn.

Jag ligger här och hör Jacks hesa andetag. Doktorn konstaterade idag att han var tät, mest p.g.a. förkylningsastman och att det inte var lunginflammation. Han fick inhalera lite på plats dock.

Ja, nu är det välbehövlig helg och jag ska sova. Vem vet vad morgondagen har att bjuda på? Än har inte Magnus och Frank drabbats.....

Inga kommentarer: