tisdag, september 25, 2012

Vem ska trösta Jack? (och mig)

Jag måste bara skriva av mig. Det är så otroligt jobbigt att Jack inte sover på nätterna. Han har inte sovit en hel natt sedan han föddes utan vaknar 8-15 gånger/ natt.

Magnus och jag sover varannan natt i hans rum. I natt är det min tur och Jack har vaknat en gång i timmen sen klockan 21. Så himla jobbigt. Nu är han lite förkyld och vaknar extra mycket och jag håller på att bli galen på detta.

Det hade inte varit några problem att ta hand om en liten snuvig pojke om han sovit alla de andra nätterna men som det är nu blir det väldigt påfrestande.

Jag vill sova i vårt sovrum, i vår sköna dubbelsäng, med tillhörande läslampa och nattduksbord, tillsammans med Magnus och inte som nu varannan natt, sömnlös på en oskön IKEA bäddsoffa bredvid en Jack som skall tröstas.

Den här natten känns det extra jobbigt. Ibland är det bara så.

Skickat från min iPhone

3 kommentarer:

Linda Sjölen sa...

Jag förstår att det måste vara jobbigt. Hoppas att nätterna blir bättre riktigt snart!

Helena sa...

Men hua...lider med dig.....
Att inte få sova är det värsta....man blir liksom fixerad vid sömn till slut.
Jag har nog inte heller sovit en hel natt sedan Tuva föddes...ja inte är det många iaf.
Men att han vaknar så ofta, somnar han om på en gång, är han ledsen eller?
Jag brukar få stoppa in nappen på Love ett par ggr och DET tycker jag är jobbigt!
Stor kram till dig!

Anonym sa...

Tack tack
Nappen skall tryckas in men det tystar honom inte alltid
Hoppas på att det blir bättre snart. Inatt är det Magnus tur så jag sitter säkert så att säga. Har dock ingen vän eller livlina att ringa om det skulle krisa sig inatt ;)
Kram
Kattis