torsdag, mars 01, 2012

En bra dag

Idag har vi haft en härlig dag. Det började med att Catrin, min granne, och hennes två tjejer kom till oss klockan 08:00 med frukost. Nybakade scones, ägg, kaffe, grönsaker och pålägg. Bra start! Barnen lekte inne till 12. Byggde en koja av soffans alla kuddar och lekte familj. Jättegulligt. Jag och Catrin satt och spådde Gustavsbergsplaner.

Efter tolv gick vi alla ut. Jag med Jack i vagnen och de andra på sina cyklar. Det är bart här nu! Vi tog en tur ner till vattnet. Barnen började där att samla en massa pinnar och gammal skrot i en rostad cykelkorg, som de också hittade. De skulle bygga en koja av det när vi kom tillbaka hem.

De fick lite hjälp med byggandet av mig. Först hade jag ingen lust att hjälpa dem med byggandet men sedan när jag väl kom igång var det som vanligt jag som byggde mest ;)

På bilden ser ni kojan som vi byggde uppe i slänten här i Finnboda. På bilden sitter Säva, Frank och Rut och käkar Catrins nygräddade frasvåfflor i kojan. Gissa om de tyckte att det var mysigt?

Barnen fortsatte sedan att leka inne hos oss. Klockan fem fick de gå ut igen och spenderade förstås ännu mera tid med att cykla och att leka i kojan.

Min kväll bestod av att jag klockan 18:30 gick till en annan granne på klädparty. Märket var Pom de Lux och det var verkligen fina kläder men jag köpte inget. Måste spara pengar för eventuella framtida äventyr...

Den sista timmen av dagen innan jag hamnade där jag nu är d.v.s i sängen spenderades hos ytterligare en annan granne nämligen Karin, sittandes i soffan surrandes en massa skit. En bra dag helt enkelt!

Inga kommentarer: