söndag, februari 26, 2012

Tjejerna och jag

Jag sitter just nu på tåget tillbaka till Sthlm efter ett mycket trevligt dygn i Sundsvall. Precis vad jag behövde. Synd att tiden går så fort när man har roligt.

Igår mötte Linda och Anette upp mig på stan vid ett. Då käkade vi lunch och gick i affärer. Utan barn och med väninnor, vilken lyx bara det. Vid tre gick vi och checkade in på Elite hotell Knaust. Slappade, snackade och gjorde oss i ordning (se bild). Klockan 18 mötte vi upp Maria Ring, en vän till henne och två tjejer till för att äta middag. Det fick bli på Bite Line då alla andra ställen var fullbokade.

Därefter gick vi till en lokal för att titta på Mello, käka snittar, ost och kex och kvällen avslutades på Aveny där E- type uppträdde. Då blev det riktigt party. Han drog av den ena hiten efter den andra, alla gamla godingar körde han och dansgolvet fullkomligen kokade. Jag träffade en del känt folk för en gångs skull. Gamla klasskamrater, landskapslagspolare och andra Stödebor. Jätteroligt.

Efter ett tag blev dock alla mammor trötta och less på all trängsel så då gick vi hem till hotellet och kröp ner i våra underbart, härliga sängar.

Idag låg vi i sängarna och pratade länge. Inga barn som störde och inga måsten. Välbehövligt och underbart mysigt. Klockan elva gick vi ner och åt Knaust fantastiska hotellfrukost som innehöll allt man kan önska sig, färskpressad apelsinjuice, färsk frukt och bär, croissanter, bagels, småvarmt, plättar, grädde, hjortronsylt, hemmagjord müsli, m.m så mycket bättre än frukosten på Elite hotell Marina Tower hemma i Sthlm.

Dagen avslutades med en stund på stan innan det var dags för oss att skiljas åt. Kram till mina vänner som det känns så naturligt att umgås med trots att vi ses så sällan.

Inga kommentarer: