tisdag, februari 08, 2011

Ganska gravid och mycket förkyld

Just nu går det lite trögt här hemma. Graviditeten börjar kännas på och jag har dessutom blivit förkyld så det blir inte så mycket gjort på dagarna. I dag t.ex. lämnade jag Frank på dagis strax innan nio sedan besökte jag barnmorskan 09:30 på söder. Allt stod bra till med mig och lillebror. Jag kom tillbaka hem vid halv elva, då fikade jag te och en smörgås och slog på tv:n, det visade sig att det var dags för Alpina VM att köra igång. Jag tittade men somnade lagom till Anjas start. Sedan sov jag så gott på soffan. Jag sover inte så jättebra på nätterna längre och har sovit speciellt dåligt nu när jag varit förkyld så det var verkligen skönt. När jag vaknade upp ur min dvala strax innan två gjorde jag lite lunch fast jag inte var sugen, körde en tvättmaskin, tog bilen till affären för att handla toalettpapper och sedan var det dags att hämta Frank.

Jag har massor av saker att göra men jag känner mig väldigt trött och förkyld idag. Det är tråkigt att vara sjuk och trött när man egentligen vill fixa och dona med grejer.

En riktigt slapp dag med andra ord- men jag hade inte orkat göra något mera heller. Nu hoppas jag att den här förkylningen släpper så fort som möjligt!!

Inga kommentarer: