onsdag, november 10, 2010

När mamma är här....

Min kära mamma är i storstan! Magnus har åkt på utbildning i Malmö och blir borta hela veckan och därför kommer snälla mamma ner för att hjälpa till med barnpassning och lite annat smått och gott.

Just i denna stund, när jag sitter på jobbet och tar en paus så vet jag att hon håller på att steka köttbullar till ett helt kompani. Det stod på min önskelista.

Det är så bra att ha mamma hos sig, man får så mycket gjort. Hon är ett riktigt energiknippe och det smittar av sig på mig så jag får lust till att göra sådana saker som jag inte riktigt har lust att ta tag i annars, sen så är det mysigt att bara ha sällskap också förstås, och att bli ompysslad, att få bli lite bortskämd och att bara hänga tillsammans. Nu längtar jag tills klockan ska bli tre och jag får ta bilen hem i snöslasket, hem till mamma och Frankie boy!

1 kommentar:

Helena sa...

Ja mammor är helt klart bäst ;)